וועדת הכלכלה דנה בימים אלה בחוק רישוי שירותים לרכב. חלק מהחוק מוקדש לשמאי הרכב: מהי שמאות? מיהו שמאי? מהן החובות החלות על שמאי? מהי הדרך הנכונה והמדויקת ביותר לביצוע עבודתו? כמה מקום יש לשיקול דעת מקצועי אישי? ומה הקשר בין כל זה לבטיחות? מסתבר, שלא כולם רואים בעין אחת את החשיבות והייחוד של מקצוע שמאות הרכב, וגם על מה שלרובכם נראה ברור מאליו, יש להיאבק, למען בטיחותם של משתמשי הרכב וסביבתם. ככה זה כשאינטרסים אלו ואחרים צצים להם על שולחן הוועדה.
פרופ’ אבישי ברוורמן, יו”ר וועדת הכלכלה מתוך פרוטוקול מס’ 350, מישיבת הוועדה, 21 בספטמבר 2014:
“שיווי המשקל הנוכחי לא מביא לבטיחות מספקת. יש מספיק תאונות קשות… אני מוכרח להגיד שאני מתפלא לפעמים על עוצמת הלחצים. אני כבר 8 שנים בכנסת. מה שנתקלתי לאחרונה הוא על גבול הבריונות. יש לי כתפיים רחבות. אני לא על כל דבר הולך למשטרה. אני לא אתייחס לנושאים האלה”